ערבי ישראלי מואשם בחברות בארגון דאע"ש ובגיוס פעילים

ישראל רובין No Comments on ערבי ישראלי מואשם בחברות בארגון דאע"ש ובגיוס פעילים

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד חמזה אבו זעילה 19 מרהט לאחר שהיה חבר בארגון הטרור דאע"ש וכן ניסה לגייס אנשים נוספים לארגון

צילום: דוברות המשטרה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחוז הדרום של משטרת ישראל, נעצר לחקירה במהלך חודש יולי 2023, חמזה אבו זעילה, אזרח ישראלי תושב רהט בן 20, בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת ארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאע״ש). עם תום חקירתו בשב״כ וביחידה המרכזית של מרחב הנגב הוגש כנגדו כתב אישום חמור.

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד אברהם ביטון עולה כי לפני כשנה החל אבו זעילה לעקוב ברשתות החברתיות אחרי פרסום תכנים הנוגעים לארגון דאע"ש, שכללו בין היתר הסברים על מלחמות הארגון, פעילי הארגון וכו׳. לאחר צפייה בתכנים אלה החל אבו זעילה לתמוך בארגון דאע"ש ובאידיאולוגיה שמאחוריו וראה עצמו "מוג'הד" ("לוחם חירות"). כחלק מתמיכתו בארגון והזדהות עימו, נשבע אבו זעילה בביתו את שבועות האמונים לארגון דאע"ש שעיקריהן, להקשיב ולציית לשליט.

בנוסף, במסגרת ההזדהות עם ארגון דאע"ש, במהלך השנה האחרונה אבו זעילה שוחח עם אנשים שונים שבסביבתו בשבח המדינה האסלאמית ובשבח דאע"ש, תוך הצגת סרטונים, תמונות ודברי דת המשויכים לארגון דאע"ש ומנסה לשכנעם כי דרך המדינה האיסלאמית וארגון דאע"ש היא הדרך הנכונה. במקביל לכך, פרסם סרטונים, תמונות ודברי דת הקשורים לארגון דאע"ש ברשתות החברתיות.

במהלך שנת 2022 החליט אבו זעילה להצטרף לארגון דאע"ש. לשם כך, פנה ברשתות החברתיות לפעילים שונים של ארגון דאע"ש מחוץ לישראל ולאתר האינטרנט המשויך לארגון. בחלק משיחותיו של אבו זעילה עם פעילי הארגון הציעו לו הפעילים שכיוון שהוא לא יכול להגיע לאזור בו הם פועלים, לעשות פיגוע בישראל. כמו כן, במהלך שיחותיו עם בן דודו בדבר תמיכה בדאע"ש הוא אף הציע לו לפגוע ביהודים באמצעות כלי נשק או דקירות סכין.

לאבו זעילה יוחסו עבירות של מגע עם סוכן חוץ; חברות בארגון טרור; ניסיון לקשירת קשר לביצוע מעשה טרור.



0 תגובות